دولت ۷۰ میلیونی ( دولت عشق ایرانی )

مشارکت و نظارت موثر ملی ؟ چرا ؟ چگونه ؟

دولت ۷۰ میلیونی ( دولت عشق ایرانی )

مشارکت و نظارت موثر ملی ؟ چرا ؟ چگونه ؟

کشور به 4000 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد جهرمی امروز در دومین روز همایش سیزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت عملیاتی کردن اصل 44 قانون اساسی و اثرات آن در صادرات غیرنفتی در تبریز افزود: ایران باید به گونه ای تلاش و برنامه ریزی کند که تا سال 1400 به کشوری برتر و مسلط به تکنولوژی و دانش های مختلف باشد و این امر به حداکثر تا 4 هزار میلیارد دلار نیاز دارد و می بایست توجه داشت که کشورهای همسایه ما هیچ وقت ایستا نبودند.
وی سپس خاطر نشان کرد: قوانین باید به گونه‌ای باشند که سرمایه‌گذاری تا 3 هزار میلیارد دلار در بخش خصوصی را تسریع کند.
جهرمی خواستار توجه به هماهنگی تولید با تقاضا در کشور شد و با عنوان اینکه بسیاری از بخش های تولیدی در تامین نیازهای داخلی به اشباع رسیده اند ،تصریح کرد: استراتژی اقتصادی باید بر محور و مبنای توسعه صادرات تدوین شود.

وزیر کار و امور اجتماعی طراحی مدل تمرکززدایی برای اجرای اصل 44 قانون اساسی شد و با تاکید بر اینکه مجموعه صنایع مورد نظر دولت برای واگذاری معادل 100 تا 150 هزار میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: دولت دارای سرمایه برای رونق دادن به بازار است و به همین اساس در هیئت امنای حساب ذخیره ارزی 200 میلیون دلار برای صندوق ضمانت صادرات ایران به تصویب رسیده تا 5 برابر آن را به صادر کنندگان تضمین دهند

جهرمی سپس با تاکید بر اینکه باید به سمت و سویی رفت که 50 درصد از ذخایر بانک مرکزی به عنوان تسهیلات به متقاضیان داده شود و 65 میلیارد دلار در ذخایر بانک مرکزی وجود دارد.
وی اظهار داشت: هر یک میلیارد دلار صادرات به معنای 100 هزار شغل است و ما بیش از 80 درصد صادرات 16 میلیارد دلاری صادرات را قبول نداریم چرا که مربوط به صادرات مواد خام و پتروشیمی است.
وزیر کار و امور اجتماعی در ادامه گفت: واردات همیشه نامطلوب نیست و حتی اگر 50 میلیارد دلار به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش یابد و معطوف به مواد اولیه و ماشین آلات باشد خوشحال کننده است.
جهرمی همچنین تصریح کرد: باید برای کاهش صادرات مواد خام پتروشیمی برنامه ریزی کنیم ،ضمن آنکه صادرات سنگ های تزئینی با توجه به اینکه بیشترین معادن مربوط در جهان مربوط به ایران است می بایست افزایش یابد و به بیش از 350 میلیون دلار در سال برسد.
جهرمی افزود: ایتالیا با ذخایر معدنی کمتر سنگ های تزئینی هر سال 4 میلیارد دلار از این محل درآمد دارد.
وزیر کار و امور اجتماعی همچنین از در حال تدوین و تصویب آیین نامه راه اندازی خوشه های صادراتی در دولت خبر داد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8607260166

نظرات 1 + ارسال نظر
جلال الدین سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:35 ب.ظ http://mardenaee.blogfa.com

سلام
نظر من در مورد دولن هفتاد میلیونی اینه که دولته نه دولن!!!! ضمنا بد نیست دل نبندید به این چیزها....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد