دولت ۷۰ میلیونی ( دولت عشق ایرانی )

مشارکت و نظارت موثر ملی ؟ چرا ؟ چگونه ؟

دولت ۷۰ میلیونی ( دولت عشق ایرانی )

مشارکت و نظارت موثر ملی ؟ چرا ؟ چگونه ؟

ایده نوسازی مناطق فرسوده مسکونی بصورت یکپارچه

ایده نوسازی مناطق فرسوده مسکونی بصورت یکپارچه

حجم انبوه مناطق فرسوده در کشور . خصوصا شهرهای بزرگ و تهران . منشع بسیاری از بحرانهای تهدید آفرین . اتلاف سرمایه های مادی و معنوی . معضلات و مشکلات فرهنگی . اجتماعی . اقتصادی و سیاسی محسوب میشود از قبیل : ( خطر زلزله . عدم مدیریت زندگی سالم فردی و اجتماعی . فرهنگ سازی در همه زمینه ها . ارائه خدمات مناسب . ایجاد رفاه و آسایش خانوادگی و..و نهایتا ساخت جامعه سالم . پیشرفته و نمونه اسلامی بعلت این معضل کلیدی به تاخیر و سالانه هزینه های هنگفتی به منابع ملی تحمیل مینماید )

در شرایط حاضر مدیریتها و توان ملی تجزیه شده است . و توان ملی یکپارچگی . توانایی عظیم ملی را مورد بهره برداری قرار نمیدهد . و بخشی . سطحی . صنفی . فصلی نگری حاکم شده است . و مدیریت های بخشی بر اساس تواناییها و منابع محدود خود قبول مسئولیت وعمل میکنند . که نتیجه آن اتلاف منابع و فرصتها و پا بجا و ریشه دواند معضلات و مشکلات میشود . و این دور باطل عادت و زندگی کردن با ناکارآمدیها سالها بلکه قرنها ادامه خواهد داشت .

در شرایط حاضر . بعلت کمبود منابع و امکانات . عدم همکاری و مشارکت موثر ملی ( ملت ) . وجود تضاد و تناقضات بخشی و ملی و....... در مناطق فرسوده بصورت انفرادی مجوز تخریب و نوسازی داده میشود . درصورتی که اشکالات اساسی در شهرسازی وجود دارد . از قبیل : 1- ابعاد املاک کلنگی نامناسب است ( قطعه های کوچک و طول و عرض نامناسب برای معماری و.. ) 2- اشکالات اساسی در خیابان کشی . فرسودگی لوله کشی آب و فاضلاب . سیم کشی شبکه برقی . لوله کشی شبکه گاز . خطوط شبکه تلفن وشبکه حمل و نقل شهری و.... 3- ارائه خدمات شهری و اجتماعی . فرهنگی( بیمارستان . کتابخانه . سینما . و... ) که مانع همبستگی شهری . فرهنگ سازی در همه زمینه ها و ایجاد فضای سالم زندگی خانوادگی و اجتماعی میشود . که خود منشع بسیاری از معضلات و ناهنجاریهای در جامعه شده است .

نکته تاسف بار این است . که بخشی نگری و شانه از زیر مسئولیت خالی کردن . از همه جهات هیچ نکته مثبتی بهمراه ندارد . بلکه از همه جهات دارای هزینه هنگفتی میباشد .

 ساخت و ساز بصورت انفرادی در این مناطق سخت . زمان بر . هزینه بیشتر . غیر ایمن در برابر زلزله . غیر مناسب برای رفاه و آسایش خانواده ها . عدم ملاحظات کاهش هزینه و مصرف سوخت . آب و برق . بازیافت زباله . اتلاف مصالح در حجم وسیع و تبعات مختلفی از قبیل ریزش ساختمان های مجاور بهمراه دارد .

 روند این شرایط باعث شده . در حالی که بسترهای زندگی سالم شهری وجود ندارد . عوامل هزینه ساز و بحران آفرین وجود دارد . موانع و تخریب کننده ساخت خانواده سالم وجود دارد . چگونه میتوانیم از خانواده سالم به شهر سالم و جامعه نمونه سالم و پیشرفته اسلامی برسیم ؟ شاید بیان یک خبر تلخ اهمیت تحول در این بخش را متوجه شویم : پوسیدگی و کهنگی شبکه آبرسانی تهران، علت نشت 30 درصدی آب از لوله‌ها : پوسیدگی و کهنگی شبکه آبرسانی تهران، علت نشت 30 درصدی آب از لوله‌ها است که در مقایسه با حجم آبرسانی که 30 هزار لیتر آب در ثانیه است، و / وزیر نیرو در همایش فناوری نوین در آب شیرین کن ها: ایران در 20 سال آینده دچار شرایط تنش آبی خواهد شد http://news.parseek.com/Url/?id=1173684

طبق استراتژی بیمه و نیرو افزایی ملی که در جزوه پیوست مطرح شده است . با ایجاد همبستگی و مشارکت موثر ملی . تضمین و پرداخت حقوق و خدمات اجتماعی . و از بین بردن تضادها و تناقضات بین منافع . اهداف و سازوکارها دولت میتواند . مناطق فرسوده را طی قراردادی با ساکنین این مناطق تحویل بگیرد . و ساکنین مدت مثلا یک سال در مناطق دیگر ساکن شوند . و این مناطق توسط پیمانکاران معتبر با همکاری بخشهای دیگر شهری ( آب و فاضلاب . وزارت نیرو . و.... ) نوسازی اصولی و اساسی شود . و همه معیارهای زندگی سالم شهری . خانوادگی . صرفه جویی و مشارکت اجتماعی و.... را در این ساخت این مناطق لحاظ نمایند . و پس از ساخت تحویل ساکنین همان مناطق نمایند . یقینا این کار از هر جهت دارای مزیتهای فوق العاده مادی و معنوی بطور مستقیم و غیر مستقیم بهمراه خواهد داشت . و تمام فاکتورهای منفی فوق که در بالا مطرح شد . مثبت و باعث افزایش درآمد ملی . کاهش هزینه و بهره وری در همه زمینه ها میشود . که با لحاظ تهدید خطر زلزله در تهران که به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زلزله شهر تهران یکی از5 خطر اصلی تهدیدکننده کشور است. اهمیت آن صد چندان میشود .

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8509210244 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد